№ з/п
|
Дата
|
Тема уроку
|
Примітки
|
Вступ. Реалістична українська проза. Творчість І. Нечуя-Левицького, Панаса Мирного
|
1
|
|
Українська література другої половини ХІХ ст. в контексті розвитку тодішнього суспільства, культури, мистецтва. Новий етап національно-визвольного руху, культурно-просвітницька діяльність «громад»
|
|
2
|
|
Періодичні видання. Розвиток реалізму, натуралізму, пізній романтизм. Тодішні поезія, драматургія. Особливості реалістичної прози
|
|
3
|
|
Іван Нечуй-Левицький. Життя і творчість письменника як новий імпульс української літератури («Колосальне всеобіймаюче око України» (І. Франко)). «Кайдашева сім’я» — соціально-побутова повість-хроніка
|
|
4
|
|
Реалізм твору, сучасна (вічна) актуальність проблеми батьків і дітей. Колоритні людські характери в повісті. Українська ментальність, гуманістичні традиції народного побуту й моралі
|
|
5
|
|
Ствердження цінностей національної етики засобами комічного
|
Теорія літератури: соціально-побутова повість, реалізм (поглиблено). Засоби змалювання комічного (поглиблено)
|
6
|
|
Урок розвитку комунікативних умінь № 1 (усно). Інсценування уривків із повісті «Кайдашева сім’я»
|
|
7
|
|
Панас Мирний. Основне про життєвий і творчий шлях. Загальна характеристика творчості
|
|
8
|
|
Роман «Хіба ревуть воли, як ясла повні?» (1, 4 частини). Перший український соціально-психологічний роман, свідчення його можливостей у художньому дослідженні дійсності Співавторство з І. Біликом.
Широта представлення народного життя
|
Теорія літератури: соціально-психологічний роман
|
9
|
|
Шлях Ничипора Варениченка: від правдошукацтва до розбійництва
|
|
10
|
|
Жіночі образи, ствердження народних поглядів на духовне здоров’я людини
|
|
11
|
|
Спільне та відмінне в художній манері прозаїків І. Нечуя-Левицького та Панаса Мирного
|
|
12
|
|
Урок розвитку комунікативних умінь № 2. Письмовий твір
|
|
13
|
|
Контрольна робота № 1 за творчістю І. Нечуя-Левицького та Панаса Мирного. Тестування
|
|
«Театр корифеїв». Творчість Івана Карпенка-Карого
|
14
|
|
«Театр корифеїв». Розвиток драматургії: соціально-побутові та історичні драми й комедії. Від аматорських гуртків до професійного «театру корифеїв», що став «школою життя» (І. Франко). Перші театральні трупи М. Кропивницького та М. Старицького. Родина Тобілевичів та український театр. Популярність «театру корифеїв» в Україні та за її межами. Перша народна артистка України Марія Заньковецька
|
|
15
|
|
Іван Карпенко-Карий (І. Тобілевич).
Основне про життєвий і творчий шлях митця, світогляд, багатогранність діяльності. Жанрова різноманітність творів. І. Карпенко-Карий і «театр корифеїв». Драматургічне новаторство письменника
|
|
16
|
|
Комедія «Мартин Боруля», її сценічна історія
|
Теорія літератури: комедія, трагікомедія
|
17
|
|
Дворянство як міф про краще життя. Підміна особистісних етичних цінностей становою приналежністю. Значення творчості І. Карпенка-Карого
|
|
18
|
|
Урок позакласного читання № 1. Трагедія любові й занепаду людськості в оповіданні Б. Грінченка «Каторжна»
|
|
19
|
|
Контрольна робота № 2 за творчістю І. Карпенка-Карого. Контрольний твір
|
|
Титан духу й думки. Творчість Івана Франка
|
20
|
|
Письменник, учений, громадський діяч. Багатогранність діяльності, її вплив на культурний і політичний розвиток України. Франко-перекладач, публіцист. Значення творчості для розвитку української літератури, у пробудженні національної свідомості. Творчість І. Франка в музиці
|
|
21
|
|
Лірика збірки «З вершин і низин». Загальне уявлення про композицію збірки. Творчість великих майстрів Відродження; символ вічної жіночності, материнства, краси; суперечки про роль краси і користі («Сікстинська мадонна»). Франкова концепція поступу людства, вираження незламного оптимізму («Гімн» («Замість пролога»))
|
|
22-23
|
|
Поетична збірка «Зів’яле листя», загальне уявлення про її композицію. «Ой ти, дівчино, з горіха зерня», «Чого являєшся мені...». Місце любовної теми у творчості І. Франка. Життєві імпульси появи творів (автобіографічність). Широка емоційна гама почуттів ліричного героя, ствердження невмирущості почуттів, ідеалу кохання. Філософська поезія
|
Напам’ять 1 поезію на вибір
|
24-25
|
|
Поема «Мойсей» — один із вершинних творів І. Франка. Проблематика твору: історичний шлях нації, визначна особистість як її провідник, пробудження національної свідомості, історичної пам’яті. Пролог до поеми — заповіт українському народові
|
Теорія літератури: філософська поезія, терцини, гімн, сонет
|
26
|
|
Проза І. Франка (ідеї, проблеми). Художні шукання прозаїка. Франко й український модернізм. Новела «Сойчине крило» — жіноча доля в новітній інтерпретації
|
|
27
|
|
Образ героя-адресата — уособлення боротьби між «естетикою» і «живим чоловіком». Гуманізм новели
|
|
28
|
|
Роль І. Франка в розвитку драматургії й театру («Украдене щастя»). Значення творчості І. Франка, її актуальність
|
|
29
|
|
Контрольна робота № 3 за творчістю І. Франка. Тестування
|
|
30
|
|
Література рідного краю № 1. Творчість В. Іващенка
|