№ з/п
|
Дата
|
Тема уроку
|
Примітки
|
31
|
|
Виразне читання № 1 прози
|
|
Модерна українська проза
|
32
|
|
Особистісні чинники у світогляді людини на межі століть. Посилення зв’язку з культурою Європи, активні націєтворчі процеси. Основні риси українського прозового модернізму (О. Кобилянська, М. Коцюбинський,
В. Стефаник, В. Винниченко). «Нова школа» у прозі
|
|
33
|
|
Михайло Коцюбинський. Життя і творчість, гуманізм світогляду. Жанр новели у творчості М. Коцюбинського. Еволюція художньої свідомості: від просвітницьких орієнтацій і реалізму до модернізму. Значення стильового новаторства М. Коцюбинського для української літератури
|
|
34
|
|
Психологічна новела «Intermezzo» з жанровими ознаками «поезії у прозі». Автобіографічна основа. Проблеми душевної рівноваги, повноцінного життя, специфіки творчого процесу. Психологічно переконливе розкриття внутрішнього стану людини
|
Теорія літератури: імпресіонізм
|
35
|
|
Символічні образи, ускладнена метафора. Поетика імпресіонізму
|
Теорія літератури: психологічна новела, «поезія в прозі»
|
36
|
|
М. Коцюбинський. Повість «Тіні забутих предків». Зміст твору
|
|
37
|
|
Трагічна доля Івана й Марічки як наслідок суперечності між мрією та дійсністю
|
|
38
|
|
Світ людини у зв’язку зі світом природи. Фольклорне тло твору
|
|
39
|
|
Образи й символи повісті. Образи Івана та Марічки як утілення романтичної ідеї незнищенності кохання
|
|
40
|
|
Урок розвитку комунікативних умінь № 3
Усне переказування найбільш разючих епізодів із повісті з аргументацією свого вибору
|
|
41
|
|
Контрольна робота № 4 за творчістю М. Коцюбинського. Контрольний твір
|
|
42
|
|
Ольга Кобилянська. Життя і творчість. Формування світогляду письменниці (вплив європейської культури, українського феміністичного руху). Її проза — зразок раннього українського модернізму. Жанрові особливості, провідні теми та ідеї
|
|
43
|
|
Краса вільної душі, аристократизм духу як провідні мотиви новел «Impromtu phantasie», «Valsemelancolique». Автобіографізм «Іmprom tuphantasie» («Фантазія-експромт»). Становлення особистості, цілеспрямованої й цілісної натури. Образ ліричної героїні новели-роздуму
|
|
44
45
|
|
Образи нових жінок-інтелектуалок: талановитої піаністки Софії, аристократичної Марти, пристрасної і вольової художниці Ганнусі у «Valse melancolique» («Меланхолійний вальс»). Роль образу мелодії вальсу у відтворенні внутрішнього світу героїнь. Глибокий психологізм твору як новаторство О. Кобилянської
|
|
46
|
|
Василь Стефаник. Життя і творчість. Новаторство письменника
|
Теорія літератури: експресіонізм
|
47
|
|
«Камінний хрест» — психологічне розкриття теми еміграції. Історична основа твору. Сюжетно-композиційні особливості. Трагічна подія — композиційний центр новел Стефаника. Драматизм конфлікту, емоційна загостреність зображуваного
|
|
48
|
|
Багатозначність символічних образів. Камінний хрест — уособлення долі людини. Ідея нерозривної єдності Івана Дідуха з рідною землею. Останній танець Івана Дідуха перед від’їздом із села як символ трагізму прощання з рідним краєм
|
|
49
|
|
Володимир Винниченко. Життя і творчість, громадська і політична діяльність. Винниченко-художник. Прозові й драматичні твори. Перший український науково-фантастичний роман «Сонячна машина», його популярність у 1920-ті роки. Успіх п’єс В. Винниченка на світовій сцені
|
|
50
|
|
Поєднання в новелі «Момент» реалістичного змалювання дійсності та філософського підтексту (плинність життя, щастя людини, мить — частинка вічності тощо)
|
|
51
|
|
Образ панни (Мусі) — утілення ідеї вічної жіночності, краси. Імпресіонізм новели. Значення літературно-художньої спадщини В. Винниченка
|
|
52
|
|
Контрольна робота № 5 за творчістю О. Кобилянської, В. Стефаника, В. Винниченка. Тестування
|
|
Образне слово поетичного модернізму
|
53
|
|
Образне слово поетичного модернізму. Альманах «З-над хмар і з долин», угруповання «Молода муза» — зв’язок із зарубіжною літературою, «нова» драма на межі століть
|
|
54
|
|
Леся Українка (Лариса Косач). Життєвий і творчий шлях. Драматична спадщина. Роль родини, культурного оточення й самоосвіти у формуванні світобачення письменниці. Збірка поезій «На крилах пісень», її висока оцінка
|
Теорія літератури: неоромантизм
|
|
|
І. Франком. Основні цикли поезій. Неоромантизм як основа естетичної позиції Лесі Українки
|
|
55
|
|
«Contra spem spero!» як світоглядна декларація сильної, вольової особистості. Символічність, романтичні образи, образотворчий прийом контрасту. Призначення поета й поезії, мужність ліричної героїні, автобіографічні мотиви («Слово, чому ти не твердая криця...»)
|
Напам’ять «Contra spemspero!»
|
56
|
|
Відданість своїм мріям, наполегливе прагнення до мети («Мріє, не зрадь»). Зображення повені людських почуттів у вірші «Стояла я і слухала весну...»
|
|
57
|
|
Драма-феєрія «Лісова пісня». Фольклорно-міфологічна основа. Символічність образів Мавки і дядька Лева — уособлення духовності і краси. Почуття кохання Мавки й Лукаша як розквіт творчих сил людини
|
Теорія літератури: драма-феєрія
|
58
|
|
Мати Лукаша й Килина — антиподи головній героїні Мавці. Симбіоз високої духовності і буденного прагматизму в образі Лукаша
|
|
59
|
|
Природа і людина у творі. Неоромантичне ствердження духовної сутності людини, її творчих можливостей. Конфлікт між буденним життям і високими пориваннями особистості, дійсністю і мрією. Художні особливості драми-феєрії.
Виразне читання № 2 поезії
|
|
60
|
|
Урок позакласного читання № 2 Леся Українка «Бояриня»
|
|
61
|
|
Урок розвитку комунікативних умінь № 4 Письмовий твір за творчістю Лесі Українки
|
|
62
|
|
Микола Вороний. Коротко про життя і творчість, багатогранну діяльність митця.
М. Вороний — ідеолог модернізації української літератури. Естетична програма митця, націленість на модерністські течії в новій літературі. Його творчість — перша декларація ідей і форм символізму.
Єдність краси природи і мистецтва, образотворчі засоби в поезії («Блакитна Панна»)
|
Напам’ять «Блакитна Панна»
|
63
|
|
Узагальнено-ідеалізований жіночий образ як сюжетний центр символістського твору. Мотив самотності людини. Згадка про революцію як данина естетиці доби соціальних перетворень («Інфанта»)
|
Теорія літератури: символізм
|
64
|
|
Олександр Олесь (О. Кандиба)
Коротко про життя і творчість, світоглядні переконання митця. Неоромантичні, символістські тенденції у творчості («З журбою радість обнялась...»)
|
Напам’ять «Чари ночі»
|
65
|
|
«Чари ночі» — перлина інтимної лірики української поезії. Мотив краси кохання й молодості, філософські роздуми про гармонію людини і природи. Музичність, звукова виразність поезій. Майстерність у відтворенні настрою, емоцій.
|
|
66
|
|
Експресивне висловлювання патріотичних почуттів («О слово рідне! Орле скутий!..»)
|
|
67
|
|
Драматичний етюд «По дорозі в казку».
Дорога в казку — символ духовних поривань до кращого життя. Маса, гурт людей і їх провідник. Лідер — сильна особистість. Трагічна суперечність між мрією, духовністю й жорстокістю
|
Теорія літератури: драматичний етюд
|
68
|
|
Контрольна робота № 6 за творчістю Лесі Українки, М. Вороного, Олександра Олеся. Тестування
|
|
69
|
|
Література рідного краю № 2 В. Захарченко «Клекіт старого лелеки»
|
|
70
|
|
Узагальнення та систематизація вивченого. Бесіда про вивчені твори української літератури. Обмін думками про знакові для свого часу твори, актуальних нині
|
|